Natural Energy zajmuje się instalacją systemów wykorzystujących odnawialne źródła energii w domach i firmach m.in. paneli fotowoltaicznych i pomp ciepła. Nasza agencja pomogła marce zbudować wizerunek i stworzyć obszerny system komunikacji w realu i internecie.
Współpracę z klientem rozpoczęliśmy od małych kroków. Na początku zaprojektowaliśmy logo i opracowaliśmy paletę firmowych barw. Najważniejszym elementem firmowego znaku graficznego Natural Energy jest sygnet. Projekt graficzny bazuje na okręgu, które zawiera 3 symbole. Centralnie umieszczone słońce oznacza ciepło, ochronę i bezpieczeństwo. Zielony liść oznacza naturę, ekologię i życie. Zaś niebieski panel słoneczny sugeruje nowoczesne technologie, które firma wykorzystuje w swoich instalacjach.
Na bazie logo i kolorów rozwinęliśmy komunikację wizualną do rozbudowanego systemu uwzględniającego komunikację w kanałach internetowych i codzienną działalność firmy w biurze oraz „w terenie”. W Księdze CI zawarte zostały wszelkie zasady związane z użyciem znaku, kolorystyki, krojów pisma i innych elementów wizualnych.
Ważnym elementem komunikacji wizualnej był branding siedziby firmy, floty pojazdów i odzieży pracowniczej. Dzięki niemu marka zyskała zaufanie i zbudowała profesjonalny wizerunek w oczach swoich klientów oraz w ich otoczeniu. Zespoły instalatorów często pracowały po kilkanaście dni w jednym miejscu, a ich auta i odzież stanowiły ważny element reklamowy.
Po wdrożeniu najważniejszych elementów wizualnych, przyszedł czas na komunikację werbalną. Do opracowania tekstów musieliśmy poznać i przeanalizować strategię biznesową. W rezultacie konsultacji i warsztatów z właścicielem firmy, wypracowaliśmy misję i wizję firmy. Określiliśmy także główne wartości i wyróżniki marki. Na tych fundamentach powstały slogany i hasła reklamowe oraz szereg tekstów do strony internetowej oraz materiałów informacyjnych i reklamowych.
Zaprojektowaliśmy i opracowaliśmy proces produkcji materiałów drukowanych i gadżetów reklamowych. Wśród druków znalazły się wizytówki, ulotki, katalogi produktowe, a także rollupy. Ciekawym projektem były także formularze służące obsłudze klienta. Dzięki nowym projektom zawierającym zedytowane treści oraz nowy design, wstępny wywiad sporządzany na miejscu nowej inwestycji przebiegał szybko i wygodnie dla obu stron.
Stworzyliśmy także paczkę gadżetów dla klientów, którzy odbierali gotową usługę. W środku torby papierowej znalazły się kubki i długopisy, a także certyfikaty potwierdzające pozytywny wpływ użytkowania ich nowych instalacji na środowisko naturalne.
Firma stawiała na odpowiednie relacje z klientami od pierwszego kontaktu. Istotnym elementem było zrobienie profesjonalnego wrażenia podczas wymiany emailowej. Zaproponowaliśmy więc wykonanie sesji zdjęciowej kadry managerskiej, konsultantów i pracowników Działu Obsługi Klienta.