Film wizerunkowy: Co to jest i jakie korzyści przynosi firmie?

Blog-Autor-1

Autor
Michał Długokęcki
właściciel agencji kreatywnej Firmedia

Podziel się artykułem!

Filmy wizerunkowe razem z filmami reklamowymi stanowią najpopularniejszy format video wykorzystywany w działaniach marketingowych.

Ośmieliłem się tak stwierdzić z prostego powodu. Na stronie internetowej niemalże każdej większej firmy np. zakładu przemysłowego znajdziemy video prezentujące przedsiębiorstwo. W zdecydowanej większości stron internetowych, które przejrzałem (a szacując na koniec roku 2020 jest ich około 6 tysięcy) jeżeli firmy publikowały jakikolwiek film – był to właśnie film prezentujący ich działalność. Wiele z tych produkcji są (delikatnie ujmując) nagryzione zębem czasu. Są bardzo długie i niemalże nie do obejrzenia przez przeciętnego potencjalnego klienta. Jak zatem powinien wyglądać film wizerunkowy w trzeciej dekadzie XXI wieku? Jakich korzyści możemy się spodziewać po jego publikacji?

Długość filmu wizerunkowego

Filmy wizerunkowe to historie o marce trwające przeważnie około 1-2 minut. Na wielu firmowych stronach można jednak spotkać filmy, które trwają kilkakrotnie dłużej. Jeśli nie są to dodatkowe video, możemy uznać taką długość jako błąd. Dlaczego? W obecnych realiach, internetowi widzowie zbyt szybko się nudzą i po prostu nie oglądają tych produkcji do końca.

Film korporacyjny lub prezentacyjny o długości kilku minut sprawdza się bardzo dobrze w realu. Może być świetnym przerywnikiem w postaci seansu lub nawet ważnym punktem uroczystości firmowych i szkoleń.

Aby film wizerunkowy był skutecznie – nie musi być zawsze wielką produkcją. Dla firmy iNEEDle zrealizowaliśmy video, w którym właścicielka opowiedziała o marce i oferowanych produktach. Narrację uzupełniliśmy o proste ujęcia reportażowe z codziennej pracy w firmie.

O czym jest film wizerunkowy?

Filmy wizerunkowe zwane są również prezentacyjnymi lub korporacyjnymi. Ich tematem jest firma, jej wartości, historia i najważniejsze informacje dotyczące obecnej działalności.

Gdzie opublikować film wizerunkowy?

Produkcje wizerunkowe te najczęściej trafiają na stronę internetową do odpowiedniej sekcji np. „O firmie”. Stamtąd często migrują do kanałów social media oraz do reala. Są bardzo dobrym sposobem na otwarcie rozmów i prezentacje z klientami. Wyświetlane są również na displayach na targach branżowych. Sprawdzają się także na wspomnianych wcześniej konferencjach, szkoleniach i eventach firmowych.

Dlaczego warto wyprodukować film wizerunkowy?

Jak sama nazwa wskazuje, celem publikacji filmu wizerunkowego jest budowanie wizerunku i świadomości marki w głowach widzów. Najważniejszym długofalowym efektem biznesowym, który zrealizujemy będzie wiarygodność, dzięki której możemy pozyskać nowych klientów i partnerów biznesowych.

Podobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim ze znajomymi!