Filmy i spoty reklamowe: Czym są i co dzięki nim osiągniesz?

Blog-Autor-1

Autor
Michał Długokęcki
właściciel agencji kreatywnej Firmedia

Podziel się artykułem!

Filmy reklamowe to bez wątpienia najpopularniejsze produkcje video w świecie biznesu. Widzimy je na każdym kroku od telewizyjnych reklam „dla każdego” po coraz bardziej wyrafinowane tematycznie produkcje skrojone pod wąskie grupy widzów internetowych.

Długość filmów reklamowych i sprzedażowych

Filmy reklamowe, które charakteryzuje dłuższy od spotów czas trwania, nazywane są także promocyjnymi i sprzedażowymi. Zazwyczaj trwają około 30 sekund do 1 minuty lub nawet dłużej.

Tematy filmów reklamowych

Filmy reklamowe mogą opowiadać historię bohatera lub przybrać formę bardziej prezentacyjną czy nawet opisową. Mamy możliwość zawrzeć w nich opisy cech, a nawet wariantów oferty, którą klient może wybrać. Jednak zawsze tematem nadrzędnym będą korzyści dla klienta wynikające z zakupu produktu lub usługi, a także rezultat w postaci zaspokojonej potrzeby, ukojonego bólu lub rozwiązanego problemu.

Filmy reklamowe mogą być niezwykle proste w formie, a jednocześnie bardzo skuteczne. Dla restauracji Evil SteakHouse z Poznania wyprodukowaliśmy cykl kilkunastu produkcji, które prezentowały proces przygotowania potraw, deserów i napojów. Filmy te sprawdzają się nie tylko w przestrzeni internetu, ale wzmagają apetyt gościom restauracji, którzy mogą obejrzeć je na ekranach telewizorów w lokalu.

Gdzie publikować filmy reklamowe i sprzedażowe?

Ten rodzaj filmów idealnie nadaje się do reklamowania produktów i usług w internecie. Tworzy się je często z myślą o publikacji na stronie internetowej jako główny element lub uzupełnienie podstrony z ofertą. Trafiają także do wszelkich stron firmowych w mediach społecznościowych.

Filmy reklamowe sprawdzają się także w formie displayowej. Na przykład na ekranach telewizorów w stacjonarnych punktach sprzedaży lub jako istotny element przykuwający uwagę na targach branżowych.

Film sprzedażowy może łączyć wiele różnych elementów. Celem produkcji dla rowerowej kawiarni Bike café było pozyskanie nowych klientów franczyzowych. Video zawiera elementy reklamowe, prezentację firmy i korzyści finansowych, a także wywiad z jednym z parnerów marki.

Jakie korzyści dla Twojej firmy przyniesie publikacja filmów reklamowych?

W odróżnieniu od spotu, w dłuższej reklamie mamy do wykorzystania o wiele więcej czasu. Stwarza to możliwość, aby odwołać się nie tylko do emocji odbiorcy, ale i dotrzeć do jego racjonalnej strony za pomocą konkretnych informacji. To okazja, aby wyjaśnić wątpliwości, zbić obiekcje, potwierdzić nasze stwierdzenia np. za pomocą danych liczbowych. W rezultacie daje to podwójną siłę oddziaływania na decyzje zakupowe widza.

 

Zwiększenie sprzedaży

Wpływanie na decyzje zakupowe to główny cel każdego filmu reklamowego. Odpowiednio wykonany film reklamowy:

  • powoduje zainteresowanie produktem lub usługą,
  • wzbudza pożądanie do firmowej oferty,
  • nakłania widza do zakupu,
  • przyspiesza decyzję zakupową.
Podobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim ze znajomymi!