Filmy informacyjne: Czym są i jakie cele biznesowe realizują?
Filmy informacyjne to krótkie i nieskomplikowane materiały przeznaczone są dla klientów lub pracowników firmy. Ich prostota i uniwersalność sprawia, że w bardzo szybki sposób możemy zrealizować przeróżne cele biznesowe.
Długość filmu informacyjnego
Czas trwania jest mocno uzależniony od wybranego tematu. Jednakże warto pamiętać, by nie przekraczały 5 minut. Gdy informacji jest wiele – staramy się rozdzielić go na kilka zagadnień. A jeśli to nie wystarcza – zagadnienia dzielimy w dziedziny lub bloki tematyczne.
Zobacz przykładowy film informacyjny, który zrealizowaliśmy dla firmy Ciche Auto z Wrocławia. Cykl 12 filmów stworzyliśmy podczas jednego dnia nagrań z właścicielem firmy i dwóch dni nagrań semi-reportażowych ujęć z pracownikami w warsztacie.
Tematyka filmów informacyjnych
Najpopularniejszymi tematami filmów informacyjnych dedykowanych klientom i potencjalnym klientom są:
- produkty i usługi, które firma posiada w ofercie,
- wskazówki i porady związane z użytkowaniem produktu,
- istotne wydarzenia i zmiany w działaniu firmy,
- ciekawostki związane z branżą lub obszarem działalności firmy.
W przypadku filmów tworzonych na potrzeby wewnętrzne tematyka jest bardzo rozmaita. W filmach dla pracowników bardzo często dzieli się informacjami organizacyjnymi, opisuje się nowe wytyczne i standardy postępowania. Video te idealnie sprawdzają się jako motywatory w firmach w postaci składania życzeń świątecznych, podziękowań i gratulowania wspólnych sukcesów.
Film informacyjny to nie tylko tzw. „gadająca głowa”. Nasza klientka – Paulina Tokarek wystąpiła w roli prezenterki-eksperta i opowiedziała o jednym ze swoich zabiegów. Aby film nie przedstawiał jedynie mówiącej osoby, ujęcia reportażowe zostały wpasowane w narrację. Dzięki temu film jest atrakcyjny, nabrał jeszcze większej wartości edukacyjnej, dzięki czemu oglądający mogą usłyszeć i zobaczyć cały proces wykonywanej usługi.
Gdzie publikować filmy informacyjne?
Video z informacjami dla potencjalnych klientów są najczęściej publikowane w formie vloga na kanale YouTube, a następnie share`owane na innych kanałach. Nasi klienci zamieszczają do tego filmy równolegle na swoich firmowych fanpejdżach na Facebooku, Instagramie i LinkedInie.
Informacyjne materiały video realizowane na potrzeby wewnętrzne firm prezentowane są na spotkaniach, szkoleniach firmowych, wysyłane e-mailem w formie załącznika lub linka do strony internetowej.
Jakie korzyści biznesowe przynoszą filmy informacyjne?
Forma video daje o wiele większe szanse na skuteczne poinformowanie odbiorców. Mówiący do nas człowiek na ekranie jest atrakcyjniejszą formą w porównaniu z tekstem do czytania czy nagrania audio. Dlatego też chętniej otwieramy plik z video niż stronę tekstu do czytania, czy empetrójkę. Łatwość w odbiorze tego typu medium powoduje zwiększenie zapamiętanych przez widzów informacji.
Nagrania adresowane do pracowników wspomagają funkcjonowanie całej organizacji:
- pomagają w organizacji pracy,
- budują pozytywne relacje w zespołach,
- polepszają atmosferę w firmie.
Publikacja interesujących treści dla potencjalnych klientów zaoowocuje:
- oszczędnością czasu w obsłudze przed i pozakupowej,
- zmniejszoną frustracją pracowników związaną z odpowiadniem na „banalne pytania” podczas wymiany maili i rozmów telefonicznych,
- budową profesjonalnego wizerunku firmy i jej pracowników, którzy są pewni swojej wiedzy na tyle, że dzielą się nią z innymi. W długofalowej perspektywie to najskuteczniejsza i najtrwalsza forma marketingu internetowego.