Akademia Wenus to centrum szkoleniowe specjalistów z zakresu medycyny estetycznej i makijażu permanentnego. Marka-córka powstała na bazie wieloletniej działalności salonu kosmetycznego w Krośnie Odrzańskim. Naszym zadaniem było opracowanie konceptu marki i przygotowanie wszystkich materiałów oraz content do rozpoczęcia działań marketingowych w sieci.
Salon kosmetyczny Wenus ma swoją siedzibę w Krośnie Odrzańskim. Czerpiąc z ponad 25 letniego doświadczenia w wykonywaniu zabiegów i w poczuciu misji dzielenia się wiedzą, właścicielka postanowiła rozszerzyć działalność. Tak narodziła się Akademia Wenus, czyli marka-córka Salonu Wenus.
Znak Akademii Wenus jest pochodną i nawiązuje do logo marki Wenus. Logo Wenus nie zawiera przypisu w postaci “Salon” lub “Salon kosmetyczny”. Przypis “Akademia” ma odróżniać te dwa typy działalności, sugerując jednocześnie, że jest koherentnym elementem brandu.
Symbolika znaku jest bardzo zbliżona do logo Wenus, oznaczającego brand główny. Odróżniający przypis “Akademia” pisany również klasycznym krojem ma nawiązywać do pierwszej szkoły założonej przez Platona około 387 p.n.e.
Nazwa i logo to początek szerokiego spektrum prac nad rozwojem marki. W wyniku warsztatów, analiz i wielu godzin spędzonych w studio graficznym i copywriterskim opracowaliśmy fundamentalne elementy brandingu. Wszystkie składniki strategiczne marki i media potrzebne do jej komunikacji z otoczeniem zawarliśmy w Brand Booku.
Aby rozpocząć prace nad stroną, musieliśmy najpierw stworzyć ofertę szkoleniową Akademii. Wzięliśmy więc na warsztat początkowy zamysł i udoskonaliliśmy go. Następnie, w drodze kilkunastugodzinnych konsultacji i wywiadów, zebraliśmy informacje kluczowe do przedstawienia wartości przyszłym kursantom. To pozwoliło nam stworzyć strukturę i teksty opisujące każdy kurs w zwięzły, zrozumiały i zachęcający sposób. To zdeterminowało układ poszczególnych podstron witryny i zawartych w nich treści. Wizualny charakter był wypadkową wcześniej wyprowadzonej identyfikacji wizualnej. Jedyną kwestią, jaka została wdrożona kilka tygodni później były fotografie, które wykonaliśmy stricte pod potrzeby każdej sekcji strony internetowej.
W pierwszych tygodniach naszej współpracy pojawiła się okazja do tego, aby właścicielka wystąpiła na targach branżowych w Poznaniu w roli prelegenta. Aby wykorzystać szansę zrobienia dalekiego kroku w budowaniu świadomości marki, pomogliśmy w opracowaniu koncepcji i przygotowaniu tekstów i slajdów, które będą wyświetlane na rzutniku. Zaproponowaliśmy taką formę wystąpienia, które będzie nie tylko ciekawe i wartościowe dla słuchaczy, ale spowoduje rozważenie nowej drogi kariery i zainteresowanie ofertą edukacyjną Akademii Wenus.
Przed rozpoczęciem działań w mediach społecznościowych przygotowaliśmy wizualną oprawę kanałów oraz najpotrzebniejsze informacje dla odwiedzających. W przypadku Instagrama były to sety infografik, które łączyły zdjęcia i teksty. Posłużyły do publikacji w sekcji wyróżnionych relacji do opisu najważniejszych kwestii związanych z Akademią m.in. Dlaczego my?, Nauka.
Zaplanowaliśmy i wyprodukowaliśmy treści do publikacji w pierwszych kilku tygodniach działań na Instagramie. Całość układa się w profilu w siatkę fotograficzno-graficzną, która buduje pozytywne wrażenie w odwiedzających profil marki. Poniżej zamieszczamy przykładowy post stworzony w formie karuzeli z tekstami i ilustracjami
Komunikację marki rozszerzyliśmy o medium filmowe. Stworzyliśmy krótkie video eksplanacyjne oraz serię 10 filmów informacyjnych.
Jesteśmy dostępni w dni robocze od 10:00 do 18:00 pod numerem: +48 507 155 171
Możesz również napisać do nas emaila na adres: info@firmedia.pl